Nov trend na TikToku: Milenijci pripravljajo zoomerje na recesijo

Milenijska generacija je kljub svoji relativni mladosti izkusila že vrsto gospodarskih kriz, v pričakovanju nove pa znanje na družbenih omrežjih predaja generaciji Z.
Milenijci so bili mladi odrasli, ko se je začela globalna finančna kriza, še danes pa si težko privoščijo lastno stanovanje. Prav ta resignirana in vsega hudega vajena generacija sedaj na družbenem omrežju TikTok z mlajšo generacijo Z deli modrosti o tem, kako se pripraviti na recesijo in katerih nakupom se izogibati, poroča CNN.
Med brskanjem po TikToku je 37-letna Sasha Whitney opazila, da uporabniki generacije Z delijo podobne občutke glede bližajoče se recesije: “zatirani, frustrirani, zelo mračni in brezupni glede prihodnosti,” je dejala za CNN.
To je precejšnja razlika od leta 2009, ko je Whitney v času velike recesije diplomirala na fakulteti, preden so družbena omrežja postala vseprisotna, in ko je ameriški predsednik Barack Obama, ki je svojo kampanjo vodil na konceptu upanja, nastopil svoj prvi mandat.
“Ko sem se pogovarjala z nekaterimi milenijci, so rekli: ‘Ja, bili smo brez denarja. Težko nam je bilo,’« je dejala Whitney, katere sledilci na TikToku so pretežno stari med 18 in 25 let. “Vendar nismo poskušali slediti Jonesovim. Nismo poskušali prikazovati nekega življenjskega sloga za družbena omrežja.”

Nasveti za recesijo
Milencijcem finančne težave, ki zdaj skrbijo zoomerje, niso neznanka. Whitney je po diplomi nekaj časa živela doma, nato se je odselila, plačevala najemnino in študentska posojila, ostalo pa ji je 20 dolarjev na teden za živila. Takoj po fakulteti je delala v trgovini prek poskusov in napak ugotovila, kako ravnati s svojimi financami.
“Kupujem pakete tune, zamrznjene zelenjave, kruha in vse to dajem v zamrzovalnik. Takrat me je resnično zadelo, da se nekaj dogaja,” je dejala.
Whitneyin videoposnetek na TikToku je gledalce seznanil z nekaj nasveti za recesijo, vključno z: sprejetjem katere koli službe, ki jo lahko dobite, življenjem pod svojimi zmožnostmi in brisanjem plačilnih platform, kot sta Klarna in After Pay. Druge objave milenijcev na omrežju prav tako ponujajo vodnike za pripravo na recesijo, na primer o varčevalnih skladih za nujne primere in posodabljanju življenjepisov.
“Če lahko komu dam nasvet, še posebej mlajšim, bom to storila,” za CNN pravi Whitney.
Kako živeti znotraj svojih zmožnosti
Mnogi uporabniki TikToka se zaobljubljajo, da bodo omejili svojo porabo. Za 29-letno Imani Smith iz Dallasa, ki samo sebe uvršča v generacijo med milenijci in zoomerji, to pomeni, da si bo s prijateljicami delila gesla za naročnine in zmanjšala obiske restavracij. V videoposnetku na TikToku je gledalce, ki so bili leta 2008 odrasli, vprašala, ali je njen načrt za recesijo dovolj dober.
Tudi vzdrževanje lepote je visok strošek, zato namesto obiskovanja lepotnega salona kupuje nalakirane nohte na Amazonu. Lastniki frizerskih salonov pa medtem poročajo o večjem povpraševanju po “recesijski blond”, cenejših pričeskah, ki zahtevajo manj vzdrževanja.
Kljub znamenitemu indeksu šminke – teoriji, da se majhni nakupi “razvajanja” povečajo v času gospodarskih upadov – uporabniki družbenih omrežij obljubljajo, da bodo opustili majhne nakupe, kot so dragi balzami za ustnice in sveče.
Ko ljudje začutijo, da se jim proračun krči, se morajo odločiti, za kaj ga bodo porabili, je za CNN povedal profesor na poslovni šoli McDonough Univerze Georgetown Simon Blanchard. Kot pravi, ljudje ponavadi zmanjšajo porabo z rezanjem celotnih kategorij namesto zmanjšanja porabe po malem v vsaki kategoriji, zato da se jim ne bi zdelo, kot da stroške režejo v vsakem delu svojega življenja, je dejal Blanchard. “In morda so te majhne razvade, kot je šminka, tiste stvari, ki bi lahko najprej izginile, ker preprosto niso nujne,” dodaja.

Več negotovosti za generacijo Z
Kljub nasvetom milenijcev, naj se prepustijo stvarem in živijo, kot jih je spodbujala vsa glasba iz sredine 2000-ih, tesnoba med mnogimi mladimi še vedno vztraja.
Po pogovoru z ljudmi, ki so preživeli leto 2008, je Smith dejala, da “so morda izgubili službo, vendar so bili življenjski stroški takrat tako nizki, da so lahko kupili kaj v trgovini in se nekaj časa obdržali na površju,” in poudarila svoje skrbi glede trenutnega trga dela.
Za mnoge mlade tesnoba izvira iz pandemije covida-19. Smith je ravno nastopila svojo prvo službo v podjetju, ko je udarila pandemija. Ta je v ZDA sprožila najkrajšo recesijo v zgodovini, ki se je končala po dveh mesecih aprila 2020.
“To me je spravilo v miselnost, da moram biti pripravljena na vse,” je dejala za CNN. “Ker nihče od nas ni mogel predvideti covida-19 in njegovih trajnih posledic.”